Veel gestelde vragen......
Hoe boek ik een cursus?
Wanneer u op cursusoverzicht (boven in het blauwe menu) klikt dan ziet u alle cursussen die wij aanbieden. U kunt daar cursussen in uw winkelwagen plaatsen, vervolgens kunt u de winkelwagen afrekenen met IDeal of met een creditcard. U krijgt dan ongeveer 2 weken voor aanvang van een cursus een email met informatie. Bij online cursussen bevat de mail twee links:
- Een link voor het downloaden van cursusdocumenten zoals instructies, hand-outs en huiswerk.
 - Een link voor Teams waarmee u uiteindelijk de cursus kunt volgen.
 
Hoe krijg ik een account bij jullie?
Wanneer u geen account heeft wordt dit automatisch aangemaakt wanneer u de eerste keer een cursus boekt. Het enige wat wij van u opslaan is een emailadres, naam en wachtwoord. Deze informatie wordt vanzelfsprekend alleen voor onze cursussen gebruikt. Onthoud uw inloggegevens goed voor de eerstvolgende boekingen. Hiermee kunt u inloggen in uw eigen persoonlijke account. Let op: gebruik dit account niet om andere mensen op te geven. Een certificaat wordt beschikbaar gesteld in het account en kan zonder een eigen account niet worden verkregen.
Krijg ik een certificaat?
Jazeker, nadat u hebt deelgenomen aan een cursus kunt u in uw persoonlijke account (onder uw cursusoverzicht) zelf uw certificaat downloaden. Dit certificaat is ongeveer 1 week na een cursus beschikbaar. Vanaf 2021 zijn alle certificaten van cursussen die u gevolgd hebt beschikbaar in uw account.
Wat zijn de kosten van een cursus?
Reguliere cursussen
Voor de reguliere cursussen gelden in 2025 de volgende tarieven: De prijs voor een (online) cursus bedraagt €165,-.
In-company trainingen
Voor in-company trainingen met één docent wordt een tarief van €1750,- per dag (maandag-vrijdag) gehanteerd, exclusief reiskosten. Daarbij geldt een maximum van 20 personen en aanvangstijd tijdens kantooruren. De standaard situatie is dat wij een docent, laptop en lesmateriaal leveren. De klant levert een geschikte les locatie, koffie, thee en een lunch. Afwijkende aantallen en tijden zijn op aanvraag natuurlijk altijd mogelijk. Naast ECG, echo, ergometrie maar ook hartkatheterisatie en longfunctie trainingen zijn ook scholingen op maat mogelijk. Hierbij kunt u denken aan trainingen voor een eerste harthulp, eigen materiaal en casussen etc. Wilt u meer weten? Persoonlijk contact? Mail dan naar contact@hfbs.nl
Is er BTW verschuldigd?
Beroepsonderwijs in Nederland is niet langer automatisch vrijgesteld van BTW. Met ingang van 1 juli 2020 is er een Europese regel van kracht die stelt dat alleen door het rijk erkende onderwijsbedrijven BTW vrijstelling ontvangen. Met ingang van 1 december 2010 is de VOF Hartfunctiebijscholing via de CRKBO een officieel erkend onderwijsbedrijf. Voor de website van de CRKBO klik hier.
Wat als ik verhinderd ben?
U mag kosteloos annuleren tot 3 weken voor aanvang van een cursus.
Jullie mail komt in mijn spambox, wat kan ik daaraan doen?
Om te voorkomen dat uw mail in de spam folder terecht komt kunt u ons mail adres toevoegen aan de lijst met veilige afzenders. Hoe dat moet vindt u hier: Geadresseerden van mijn e-mailberichten toevoegen aan de lijst met veilige afzenders – Microsoft Ondersteuning
Ik heb een klacht.
Heeft u een klacht over ons onderwijs? Mail dan naar klachtenfunctionaris@hfbs.nl. Vermeld daarin uw contact gegevens, de cursus waarop de klacht betrekking heeft en de aard van de klacht. U ontvangt dan binnen 14 dagen een schriftelijke reactie van ons.
Ik heb een vraag.
U kunt ons bereiken via contact@hfbs.nl. Uw vragen worden meestal binnen enkele dagen beantwoord, maar uiterlijk binnen 14 dagen.